Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
BK Höllviken
Gemenskap • Glädje • Utveckling

Bli medlem i BK Höllviken
BLI MEDLEM
Vårens Ledarutbildningar!
2019-03-21 16:22
Nu är vi äntligen redo att presentera utbildningarna till våren!


Som en del i den strategi som klubbades igenom på årsmötet och som finns tillgängligt på hemsidan kommer vi utöka antalet utbildningar till er ledare. Vissa delar ser vi som förening som obligatoriska och har därmed som målsättning att alla våra ledare går.


Som SUP förening är där två obligatoriska utbildningar, Grönt Kort och Guided Discovery. Grönt kort handlar om att skapa en positiv tränings- och tävlingsmiljö och Guided Discovery (GD) är den utbildningsmetod som förbundet förespråkar.

 

Grönt Kort kommer erbjudas vid tre tillfällen men om behov finnes så kommer fler tillfällen att anordnas. GD är planerad initialt till två tillfällen, (har ni gått C-utbildningen så behöver ni inte anmäla er till GD utbildningen då den ingår i C-kursen).

 

För de ledare som tränar barn upp till 9 år kommer vi erbjuda en introduktions kurs. Denna kommer att hållas en till två gånger beroende på behov.

 

Nytt för i år är även en spelformsutbildning där vi utbildar per spelform. Samtliga kurser är ca 3 timmar långa och max antal deltagare är 20 per tillfälle.

 

Den första av förbundets tränarkurser, C-diplom kommer att hållas i vår vid två tillfällen. Denna utbildning går mer på djupet och är två hela kursdagar. Det är två-tre veckor mellan kursdagarna och då ingår vissa hemuppgifter. Om behov finnes så kommer vi försöka att planera in ytterligare ett tillfälle innan sommaruppehållet.

 

Till varje kurs kommer kansliet skicka ut en separat inbjudan med alla detaljer och tider.
Vänta med att anmäla er till dess att inbjudan är utskickad.


Alla anmälningar görs till kansliet men har ni frågor kring utbildningarna så är det bara att kontakta mig!

 

Vi ses på IP

Alex



Förnyat samarbetsavtal – BK Höllviken & FC Näset herr
2019-03-20 13:29
BK Höllviken och FC Näset, före detta Näsets FF, har ingått förnyat avtal om föreningssamarbete.


Ambitionen med samarbetet är att arbeta gemensamt för att erbjuda våra ungdomar en möjlighet att spela A-lagsfotboll på den nivå som passar dem bäst på Höllvikens IP. Detta innebär att klubbarna kommer samverka gällande träningsmiljö och matchmiljö så att varje individuell spelare kan utvecklas i sin takt i rätt miljö. Detta ska klubborna underlätta genom att främja enkla och skyndsamma övergångar där vi sätter spelaren i centrum.
 ”Så många som möjligt, så länge som möjligt i så bra miljöer som möjligt”

 

”Redan 2010 fördjupade vi samarbetet när BK Höllviken och FC Höllviken bildades men då båda klubborna har utvecklats sedan dess så var det dags att förnya samarbetet säger Fredrik Malmqvist ordförande i BK Höllviken”.

 

”Genom min tid som tränare för ungdomar födda 1998 och 2001 i BK Höllviken så är jag glad att vi kan förnya samarbetet mellan klubborna för att få fler ungdomar att spela fotboll så länge som möjligt på Höllvikens IP. Tillsammans kan vi bli ännu bättre att få fler att fortsätta spela fotboll oavsett nivå och ambition säger Pelle Axelsson ordförande i FC Näset”.

 

Säsongen 2019 kommer BK Höllviken spela herrfotboll i division 4 och FC Näset i division 6.

 

Bästa fotbollshälsningar

 

Fredrik Malmqvist

Pelle Axelsson

Träningströjan på väg!
2019-03-13 16:09
Idag har vi fått den andra stora leveransen av träningströjor och strumpor till lagen,
resten är på tryckning hos Team Sportia som jobbar för fullt på att få allt klart!

Tröjan och strumporna är de som ingick i medlemsavgiften när man betalade in sin avgift redan 2018!

Tröjorna delas ut lagvis så fort vi får in dem!

2019-03-13 15:12
BK Höllviken kan gladligen meddela att vi nu är överens med Söderslätts Taxi som samarbetspartner.
Ett nystartad bolag som är stationerade i Höllviken.
Visa upp BK Höllvikens medlemskort och få 15 procents rabatt på din resa!

" Vi är ett nyetablerat taxibolag som har fokus på invånarna inom Näset, Höllviken och Vellinge. Vi som arbetar på Söderslätts Taxi har lång erfarenhet, god lokalkännedom och en stark känsla för service. För oss innebär taxi med högst möjliga service och hög kvalitet på våra fordon och förare.
På Söderslätt hittar vi överallt med vår gedigna erfarenhet och goda lokalkännedom. Du kan känna dig trygg med oss.
www.soderslattstaxi.se
soderslattstaxi@gmail.com "

Teckna ett medlemskap i BK Höllviken genom att maila till kansli@bkhollviken.se
BK Höllviken bjuder in Supercoach!
2019-03-12 17:07
Tisdagen 9e april kommer företaget Supercoach till oss i BK Höllviken och ger en förevisning av deras coach-app i Sandeplanskolans Aula. Förevisningen är gratis och öppen för alla ledare i BK Höllviken samt för ledare från inbjudna klubbar i närområdet. Passa på att låta er inspireras kring hur enkelt det kan vara att planera bra träningar! Anmäl er till förevisningen i Sandeplanskolan 9/4 här: https://trnarfortbildning-supercoach-hllviken.confetti.events/



Kort om Supercoach:

Supercoach är en nätbaserad utbildningsplan för i spelare i åldrarna 6-15 år. Alla övningar och fotbollsaktioner presenteras med intuitiva videos som kompletteras med text och bilder. Planeringen förenklas avsevärt och du kan dela träningsupplägg och träningskalender med alla ledare i ditt lag. I BK Höllviken har lag P2010 testat detta under drygt ett år med mycket positivt resultat. 



Läs mer om Supercoach här: http://supercoachapp.com



Supercoach vs övrig utbildning i BK Höllviken

BK Höllvikens satsningar på utbildningar har under det senaste året fått stå tillbaka på grund av andra fokusområden men under våren 2019 kör vi igång igen. Mer info om kommande utbildningar kommer redan nästa vecka.



Det finns i dagsläget ingen beslut att vi som förening ska köpa in och använda Supercoach. Vi ser förevisningen 9/4 som ett tillfälle att träffas och skapa en grund för diskussion kring hur vi sprider kunskap inom föreningen samt som ett inslag i vår strävan att ständigt reflektera över hur vi kan optimera förutsättningarna för spelare och ledare i BK Höllviken.


Vi hoppas ni alla tar tillfället i akt att låta er inspireras kring VAD och HUR vi ska utbilda våra spelare för att fortsätta vara sydvästra Skånes största och bästa fotbollsförening!

 

Å styrelsens vägnar,

Patric Fahlander & Alex Dahlquist

Inbrott på Höllvikens IP!
2019-03-11 13:23
Under fredagskvällen, i samband med att Herrarna spelade hemmamatch mot Rydsgård, hade vi otrevligt besök på idrottsplatsen. Man bröt upp flera dörrar som var låsta och fick med sig i stort sett alla värdesaker. 
Vi ber er därför i framtiden att vara noggranna att ta med era värdesaker ut samt att poängtera detta för våra gäster. 
Nulägesrapport från BK Höllvikens styrelse
2019-03-08 13:18
Hej alla medlemmar i BK Höllviken!

 

Vi i Styrelsen för BK Höllviken tackar för förtroendet att driva BK Höllviken framåt den kommande perioden och ser fram emot att skapa ännu bättre förutsättningar för att bedriva barn och ungdomsfotboll på IP. Styrelsen har haft ett första möte och vi har en gemensam drivkraft att skapa en röd tråd genom hela föreningen med fokus på gemenskap, glädje, utveckling och transparens tillsammans med Er alla.

Ni som deltog på årsmötet fick ta del av arbetet som styrelse, kansli och ledare har gjort under 2018 gällande vägen framåt där fokus är på att få så många barn och ungdomar som möjligt så länge som möjligt i så bra miljöer som möjligt att spela fotboll på IP från tidig ålder till våra A-lag.


Vårt strategiarbete med att skapa en plattform är en förutsättning för att vi ska långsiktigt skapa en ekonomi i balans.  Föreningens ekonomiska situation är idag ansträngd, vilket också togs upp på årsmötet. De senaste två åren har vi gjort förluster runt ca: 700 000 vilket innebär att vi alla måste hjälpas åt för att vända denna trend.

Strategiarbetet kommer tillsammans med några styrdokument inom kort att finnas tillgängliga på vår hemsida.

 

5 råd - fokus för dialog

För att lyckas med implementering av strategiarbetet har 5 råd skapats och varje råd har fått en ansvarig från styrelsen för att se till att råden kommer igång. Målen för respektive råd kommer vara nerbrutna från strategiarbetet.

Råden ska byggas upp av medlemmar från ledare/föräldrar/spelare/anställda. Vill ni vara med och påverka föreningens framgång har ni möjlighet att göra detta genom råden.
 

Styrelsen

·         Styrelseordförande - Fredrik Malmqvist

·         Stf Styrelseordförande - Ulf Lilius

·         Sekreterare - Helena Bylund

·         Kassör och Ekonomirådet - Alexander Dahlquist

·         Fotbollsrådet - Al Fluin

·         Marknad / Evenemang/ Kanslirådet –Peter Nerheden

·         Idrottsplats / Föräldraråd – Patric Fahlander

·         Kommun - Mårten Backgården

 

Suppleanter

·         Stefan Wilhelmsson

·         Gustav Härstedt

·         Fredrik LaMotte

 Styrelsens tre prioriterade aktiviteter på kort sikt är:

1.       Ekonomi i balans – fokus på våra kostnader och intäkter.

2.       Säkerställa att styrdokumenten blir tillgängliga för föreningen och starta implementering. Vi arbetar för att strukturera om BK Höllvikens hemsidan för att styrdokumenten ska bli lättillgängliga. Vi återkommer när detta är gjort. 

3.       Säkerställa att råden får en struktur som bidrar till att vi skapar en förbättringskraft. Mer information kommer att finnas tillgängligt i samband med omstruktureringen av hemsidan.

 

Avslutningsvis

Styrelsen arbetar ideellt som flertalet gör i vår förening. Tillsammans med råden och våra duktiga och engagerade anställda så är vår förhoppning dock att vi ska ta oss framåt så fort som möjligt för att kunna genomföra de aktiviteter som behövs för att bli ”bättre än igår”.

Vi ses på Höllvikens IP – Bästa fotbollshälsningar Styrelsen BK Höllviken

Dags för fotografering!
2019-03-04 14:14

En ny säsong har startat så smått och med det så följer en massa förberedelser. En av dem är lagfotografering och den kommer att ske redan nästa vecka enligt nedanstående schema.
Fotograferingen kommer att ske i Sandeplansskolans aula på måndagen den 11/3, onsdagen den 13/3 och torsdagen den 14/3 samt lördagen den 16/3. Lagen kommer att fotograferas i sina matchställ.
Skulle det vara så att något lag har förhinder vid just sitt fototillfälle så hör av er så fort som möjligt till kansliet.

Schema:

Mån 11/3 Sandeplanskolans Aula

17.00 F03/04

17.30 F05

18.00 F06

18.30 FF07/08

19.00 P05

19.30 DAM

20.15 P04

20.45 P03


Ons 13/3 Sandeplanskolans Aula

17.00 P10

18.00 P09

19.00 F2010/2011

19.30 P08

20.30 U19


Tor 14/3 Sandeplanskolans Aula

17.00 P06

17.45 P07

18.30 F09

19.00 HERR


Lör 16/3 Sandeplanskolans Aula

9.00 P2012

10.00 Fsk 2013

10.30 P2011 

BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag
F 010/011, 19/03 18:16 
Herrlag, 17/03 12:48 
Damlag, 10/03 18:57 
Herrlag, 09/03 09:45 
Fotbollsskolan PF 2013, 06/03 17:23 
 
Vi tackar våra Sponsorer
KLUBB PARTNERS