BK Höllviken söker Verksamhetsansvarig!
BK Höllviken grundades år 2011 genom en sammanslagning av Höllvikens GIF och BK Näset.
Gemenskap, glädje och utveckling är viktiga ledord som genomsyrar klubbens verksamhet, från fotbollsskolan till seniorlagen. Föreningen erbjuder barn och ungdomar en meningsfull fritidssysselsättning och en möjlighet att utvecklas som fotbollsspelare, utifrån individens egna förutsättningar och mål.
BK Höllviken har idag ca 1500 medlemmar, nästan 1000 aktiva, 140 ledare och omsätter ca 8 MSEK
Föreningen strävar mot att fortsatt vara sydvästra Skånes största fotbollsförening och har Höllvikens Idrottsplats som hemmaplan.
Vill du jobba i en välfungerande klubb med engagerade ungdomar och föräldrar, många stora evenemang, och på en av Sveriges vackraste platser, Höllviken? Då ska du söka jobbet som Verksamhetsansvarig!
Vad innebär rollen?
Rollen som Verksamhetsansvarig är bred och du får stor frihet att själv driva och påverka arbetet.
Ansvaret omfattar bland annat:
- Delta i styrelsemöten och agera länk mellan styrelsen och anställda
- Personalansvar för 3 medarbetare med coachande av medarbetarna gällande ansvarsfördelning och planering samt stötta dem i deras utveckling genom medarbetarsamtal, uppföljning, avstämningar och personalmöten.
- Hålla kontakt med styrelsens råd och vara den samordnande länken mellan klubbens anställda och råden.
- Planering, uppföljning och utvärdering av verksamhetens evenemang.
- Ta fram och utveckla rutiner och policys som gäller för verksamheten/kansliet, exempelvis kring hur ny åldersgrupp startas och standardisering av evenemang.
- Säkerställa att budget följs för verksamheten
- Samarbeta och samverka med kommunen där det finns påverkansfaktorer och intressen för föreningen. I detta inbegriper även kontakt med stiftelser och statliga myndigheter vid behov.
- Ansvara för och driva samhällsprojektet Säkra mål tillsammans med styrelsen och anställda
Arbetstid är 40 h/vecka, i huvudsak förlagd mellan kl 09.00 och 17.00, men du förutsätts även ibland arbeta på kvällar och helger, eftersom mycket av föreningens verksamhet bedrivs då. Rollen rapporterar till klubbens ordförande, och är placerad på kansliet på Höllvikens IP.
Vem är du?
Du har tidigare haft en liknande roll, gärna i ideell förening. Du har erfarenhet av projektledning samt goda ekonomikunskaper. Vi kommer lägga stor vikt vid din ledarerfarenhet och ditt intresse för ledarskap, samt att du är en duktig kommunikatör. Det är också viktigt att du har egen drivkraft, är självgående, proaktiv och organiserad. Fotbollskunskaper är meriterande! Naturligtvis en fördel om du är lika sportintresserad som vi är.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en roll med stort eget ansvar, i en förening som vill ligga i framkant. Våra värderingar Gemenskap, Glädje och Utveckling är viktiga för oss och du kommer spela en viktig roll för att upprätthålla dem.
Du får stor frihet att driva arbetet med att utveckla föreningen och fotbollsverksamheten tillsammans med ditt team. Du får jobba i en dynamisk miljö och bidra till att utveckla våra barn och ungdomar, och även bidra till samhället genom att erbjuda en meningsfull fritid till våra medlemmar.
Föreningen tillämpar kollektivavtal via Arbetsgivaralliansen - Branschavtal Idrott - och du omfattas av dess villkor och förmåner.
Din ansökan
Sänd din intresseanmälan med CV och personligt brev till rekrytering@bkhollviken.se senast den 15 juli 2023. Vi tillämpar löpande urval så skicka ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar vi med AMLL Consulting AB. För frågor, kontakta Maria Lindén tel 0765-353738.